piątek

Niewłaściwe świadectwo pracy

Świadectwo jest niewłaściwe, gdy:

  • nie zawiera wszystkich informacji wymaganych prawem,
  • zawiera informacje nieprawdziwe,
  • podana w nim informacja o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika (art. 52 Kodeksu pracy) jest prawdziwa, ale rozwiązanie było niezgodne z prawem

Zgodnie z przepisem art. 97 § 2 k.p. .w świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.

Ponadto w świadectwie pracy powinny znaleźć się dane określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.

W świadectwie pracy można zamieścić wyłącznie informacje istotne z punktu widzenia charakterystyki zatrudnienia pracownika u danego pracodawcy. Świadectwo pracy nie może natomiast zawierać treści o charakterze ocennym, subiektywnym.

Informacje, które pracodawca ma obowiązek umieścić w świadectwie pracy są ściśle reglamentowane w art. 97 § 2 k.p. oraz w przepisach rozp. w sprawie świadectw. Podanie w dokumencie innych informacji czyni świadectwo pracy niewłaściwym.


 

Zakładanie i rejestracja spółek + obsługa prawna + obsługa księgowa (Poznań)

Zadzwoń i sprawdź naszą ofertę, tel. (061) 86-888-48

www.matysiak-kancelaria.pl

Linki sponsorowane

DORADCA PODATKOWY * BIURO RACHUNKOWE
Usługi księgowe, kadry i płace, obsługa prawna

ul. Grunwaldzka 38A/5, Poznań

tel. (061) 86-888-05

podatki@matysiak-kancelaria.pl

www.ksiegowa-poznan.pl